Soczewica jadalna

Soczewica jest dość popularnym składnikiem różnego rodzaju potraw. Określa się ją mianem „soczewica jadalna”, pochodzi głównie z zachodniej Azji i stanowi kuzynkę fasoli pochodząc z rodziny roślin bobowatych.

Soczewica na ogół jest bardzo zdrowa i należy ją spożywać, jako dodatek do przeróżnego rodzaju żywności oraz można na wszelkie możliwe sposoby tworzyć z jej udziałem wszelakie dania główne takie jak Soczewica w sosie cytrynowym, Zupa z soczewicy, Zielona soczewica na ciepło, Pasta Dahl, Pasta z suszonymi owocami.

Soczewica była też uprawiana przez naszych przodków.

Soczewicę uprawia się już ponad 4 tysiące lat i jej początkowe uprawy pochodzą ze starożytnego Rzymu oraz Grecji . W Egipcie zaś jej ziarna stanowiły podstawowe wyżywienie każdego Egipcjanina i miały bardzo zdrowe właściwości.
Współczesne uprawy można znaleźć na terenie Hiszpanii , Bliskiego Wschodu oraz Ameryki, jak i również Francji .
Wielu polskich naukowców z uniwersytetu Lubelskiego prowadzi hodowlę wielu rozmaitych odmian soczewicy, z których większość posiada żeńskie imiona takie jak Izka, Tina i Anita.
W większych strąkach soczewicy znajduje się aż niekiedy po 3 całkiem spore nasionka soczewicy.
Owe nasionka są bardzo ważnym elementem różnych diety, ponieważ stanowią źródło pozyskiwania białka i innych przyjaznych zdrowiu protein. Większość z nich zawiera skrobię, składniki mineralne takie jak wapń czy fosfor, a także standardowe witaminy i karoten, który odpowiada za ulepszanie koloru naszej skóry . Soczewicę należy przechowywać głównie w suchym miejscu, które w dodatku będzie odpowiednio schłodzone.

Soczewica to „źródło” bogate w różne składniki.

Soczewica charakteryzuje się posiadaniem w swej istocie odpowiednich i czasem zadziwiająco dużych ilości żelaza, obecnością kwasu foliowego, która wspomaga produkcję ludzkich czerwonych krwinek oraz reguluje funkcjonowanie naszego systemu nerwowego.

Większość soczewic posiada bardzo niski indeks glikemiczny, co powoduje, iż możemy ją spożywać w trakcie trwania naszych diet, jak i również mogą ją spożywać osoby cierpiące na cukrzycę.
Błonnik, który jest zawarty we wnętrzu większości soczewic, redukuje poziom tłuszczów oraz poziom glukozy.
Najczęstsza, spotykana odmiana soczewicy to ta, która przypomina barwą odcienie brązowego, a jej istota jest w postaci małych cynamonowych ziarenek.
Większość z tych odmian soczewicy charakteryzuje się nadzwyczajnym, wyrazistym smakiem.

Moczenie wcześniej soczewicy w celu jej odpowiedniego przygotowania nie zawsze jest konieczne. Czasami wystarczy ją odrobinę schłodzić w lodówce. Przed przygotowaniem do spożycia wszystkie ziarna soczewicy należy dokładnie przebrać i opłukać wodą.
Gotowanie soczewicy zajmuje przeciętnie do dwudziestu minut.
Soczewica może służyć, jako dodatek do wielu potraw, można ją łączyć z różnorodną kuchnią i zestawami obiadowymi zależnie od pomysłowości.
Najpopularniejsza potrawa jednak polskiej kuchni to zupa z soczewicy i wiele past, do których używana jest soczewica jadalna.

Be the first to comment on "Soczewica jadalna"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*